'Body Basics'


‘ Terug naar de essentie en de eenheid van lichaam een geest.’

 

Personal Training is …

....................................trainen.
....................................coachen.
....................................motiveren.
....................................aanleren.
....................................begeleiden.
....................................corrigeren.
....................................informeren.
....................................gepast trainingsplan opmaken.
....................................geschikte oefenvormen kiezen.
....................................plezier hebben in bewegen/sporten.

 

De doelstellingen van PT kunnen onderverdeeld worden in 3 groepen :
1. Gezondheid.
2. Sportspecifieke prestaties.
3. Revalidatie / Medische Fitness.

1. Gezondheidsdoelstelling.

Onze gezondheid is ons allerbelangrijkste bezit. Bewegen is een ideale manier om de kwaliteit van onze gezondheid te verbeteren. Het trainingsprogramma hier staat dan ook hele maal in dat teken. De keuze van oefeningen, intensiteit, trainingsfrequentie worden allemaal zo gekozen dat onze gezondheid er baat bij zal hebben. En de belangrijkste factor hier is het plezier in bewegen hervinden zodat we ons bewegingsprogramma deel kunnen laten uitmaken van onze dagelijkse activiteiten.

2. Sportspecifieke prestaties verbeteren.

Hier zullen we een trainingsprogramma op maat samenstellen en uitvoeren om je sportieve prestaties naar een hoger niveau te brengen.
De werkmiddelen zijn :
J krachttraining.
J conditietraining.
J snelheid- en vaardigheidstraining.
J powertraining (explosieve kracht).
J lenigheidtraining.

Hier richt ik me vooral tot diegenen die al heel wat met sport bezig zijn, en die graag naar een hoger prestatieniveau willen gaan.

3. (Sport)revalidatie en/of medische fitness.

Vanuit men opleiding kinesitherapie heb ik geleerd dat oefentherapie een krachtig werkmiddel is om mensen met allerlei lichamelijke klachten te laten herstellen. Dit zowel na een (sport)ongeval, bij rug en nekklachten, na een operatie, bij systeem aandoeningen zoals diabetes, CVS, …
Sportrevalidatie neemt hier een aparte plek in. Deze mensen moeten niet enkel zo optimaal mogelijk herstellen van hun letsel, zij moeten ook zo snel mogelijk terug op hun conditioneel niveau raken van voor het ongeval.

Voor wie?

Voor iedereen die onder verantwoorde begeleiding wil bewegen/sporten/trainen.

Waar?

Kinepraktijk Peter Roosen te Genk.
Fitnesscentrum Passage te Hasselt, waar ik 2 voormiddagen en 2 avonden werk.
Je eigen fitnesscentrum waar je reeds lid bent.
In het park/sportbos bij jou in de buurt.